Punto staje 25. marta

Bez autora
Mar 06 2011

Serijska proizvodnja automobila „punto“ biće obustavljena 25. marta, samo nekoliko dana pre roka koji su naše novine najavile još pre godinu dana. Ali, „punto“ će se povremeno, u manjim serijama, sklapati i od oktobra - na potpuno automatizovanim linijama za proizvodnju dva nova modela. Kriza u severnoj Africi je unela dodatnu pometnju u planovima za proizvodnju ovog modela. Prema „grubim“ procenama Kompanija „Fijat automobili Srbija“, kragujevački „punto“ je trebalo da se proizvodi bar do 2013. godine, i to od 20.000 do 30.000 vozila godišnje. Torinsko-srpska kompanija je lane potpisala ugovore o izvozu sa partnerima iz desetak zemalja severne Afrike i istočne Evrope. Krenuo je i izvoz, ali najuspešnije u Africi. Posle poslednjih političkih previranja na severu tog kontinenta teško je predvideti sudbinu „punta“, pa će se poluautomatizovana linija na kojoj je sklapan - izmestiti u aprilu. Ako tržište traži ovaj model, povremeno će se montirati na novoj traci.

Punto staje 25. martaSerijska proizvodnja automobila „punto“ biće obustavljena 25. marta, samo nekoliko dana pre roka koji su naše novine najavile još pre godinu dana.

Ali, „punto“ će se povremeno, u manjim serijama, sklapati i od oktobra - na potpuno automatizovanim linijama za proizvodnju dva nova modela.

Kriza u severnoj Africi je unela dodatnu pometnju u planovima za proizvodnju ovog modela. Prema „grubim“ procenama Kompanija „Fijat automobili Srbija“, kragujevački „punto“ je trebalo da se proizvodi bar do 2013. godine, i to od 20.000 do 30.000 vozila godišnje. Torinsko-srpska kompanija je lane potpisala ugovore o izvozu sa partnerima iz desetak zemalja severne Afrike i istočne Evrope. Krenuo je i izvoz, ali najuspešnije u Africi. Posle poslednjih političkih previranja na severu tog kontinenta teško je predvideti sudbinu „punta“, pa će se poluautomatizovana linija na kojoj je sklapan - izmestiti u aprilu. Ako tržište traži ovaj model, povremeno će se montirati na novoj traci.

Kompanija FAS još nema konačno rešenje za liniju na kojoj će se montirati „punto“. U igri su tri plana. Prema prvom, moguće je da bude instalirana u krugu fabrike, kao pomoćna traka (što je „Zastava“ imala i pre dolaska „Fijata“). Drugi predviđa njeno izmeštanje u neki od neprivatizovanih pogona „Zastavine“ Fabrike automobila, kako bi se proizvodilo jeftinije „nacionalno“ vozilo. Taj projekat bi morala da podrži država Srbija. Treći je da se montažna linija proda.

Bila je skupa

Repariranu, poluautomatizovanu montažnu liniju, proizvedenu u poznatoj kompaniji „Komau“, sa licencom za proizvodnju „punta“, „Zastavina“ fabrika automobila je platila više od 14 miliona dolara, i to je, između ostalog, srpski miraz u kompaniji FAS.

„Zastavini“ stručnjaci procenjuju da bi ova traka sa odgovarajućom licencom mogla da se proda skoro po istoj ceni firmama iz srednjerazvijenih država, koje sklapaju manje serije automobila iz tog segmenta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik